FAQ | veel gestelde vragen

Gsm - Smartphone - Tablet

Aanvaarden jullie alle merken en type toestellen?

wij aanvaarden alle merken en types tablets,gsm,smartphones en computer.

 

Herstellingen jullie toestellen in garantie?

bij ons kun je alle merken en type toestellen aanmelden ter herstel samen met een geldig aankoop bewijs.

 

Heb ik garantie op mijn herstelling?

Op alle herstellingen geldt een waarborg van drie maanden voor zover het eenzelfde defect betreft en dit defect niet veroorzaakt is door een verkeerd gebruik, tenzij andersluidende bepalingen op de herstellingsbon met uitzondering op vochtschade waar we geen garantie op kunnen voorzien. Deze termijn begint te lopen vanaf het ogenblik dat het product aan de klant werd geleverd.

 

Ben ik al mijn gegevens kwijt die op mijn toestel staan?

in veel gevallen kunnen we de gegevens bewaren echter kunnen we nooit garanderen dat de gegevens bewaard blijven. we raden dus aan om voor u het toestel aanmeld ter herstel een back up van uw gegeven te nemen.

 

Laptop / Computer

Ik wil mijn laptop binnen brengen wat moet ik mee hebben?

indien u een laptop binnen brengt zorg steeds dat de voedingskabel aanwezig is

hebt u software problemen breng zoveel mogelijk informatie mee zoals: zoveel mogelijk wachtwoorden, installatie cd-roms of lecentie voor bepaalde software
 

​Vochtschade?

De constatering van vochtschade door een service centrum leidt in sommige situaties tot onbegrip. Om inzicht te geven hoe vochtschade tot stand kan komen, volgt hier nadere uitleg.

Vochtschade is de mogelijke schade die kan ontstaan als in een toestel vocht binnendringt. Dit kan op verschillende manieren gebeuren. Natuurlijk kennen wij het voorbeeld van een toestel dat in een plas water valt, maar ook condensvorming kan al vochtschade veroorzaken. Condens ontstaat als een toestel dat koud is plotseling in een warme ruimte komt. Waterdamp in het toestel condenseert en wordt omgezet in druppels. Dit is vergelijkbaar met de bril die plots beslaat als je vanuit de kou een warme ruimte betreedt.

Waterdruppels in een toestel kunnen veel schade aanrichten. Aangezien water een geleider is voor stroom, kan er kortsluiting optreden. Er lopen tijdelijk ongewenste hoge stromen die chips en andere electronische componenten geheel of gedeeltelijk beschadigen en zodoende de levensduur van het toestel verkorten. Verder is het display erg gevoelig voor vocht, aangezien de lagen op het display aangetast worden. Uiteindelijk kan zo'n display dan uitvallen.

Na de telefoon geopend te hebben is vochtschade te herkennen op verschillende manieren. Ten eerste zijn er de droogvlekken. Opgedroogde druppels op de printplaat verraden de aanwezigheid van vocht. Verder kunnen de printbanen en de metalen delen geoxideerd zijn ( groenige aanslag ) of er zijn zwarte puntjes zichtbaar.

Vochtschade is zoveel mogelijk te voorkomen door de telefoon goed te behandelen. Dat betekend niet nat laten worden door te bellen in de regen of de telefoon regelmatig te gebruiken in een badkamer. Laat de GSM ook niet op een koude plaats liggen ( condensvorming ) Desalniettemin blijft vocht altijd een mogelijke oorzaak voor schade, aangezien de moderne telefoons licht en open zijn ( denk aan het verwisselbare frontje ) en veelal buitenshuis gebruikt worden. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een DECT telefoon.